Free tracking counter

Frankfurt

Azok kedvéért, akiknek nem mondtam még, ezúttal egyéves dél-amerikai utazásra indultam. Jóideje tervezem már.

Az utazás gerincét és fenntarthatóságát az önkéntes munkák adják majd. Bár hallottam már ilyesmiről, nem próbáltam még. Aztán tavaly valamikor vendégül láttam egy Alberto nevű tagot, akiről kiderült, hogy egy biofarmot üzemeltet a brazíliai Bahiában. Megszületett az elhatározás, nála kezdek.

Salvador de Bahiába váltottam jegyet, és vártam, hogy teljen az idő. Közben néha váltottunk egy-egy emailt. Aztán pár napja a levelező rendszer nem tudta kézbesíteni a neki írt levelemet. Mi lehet? Kutakodni kezdtem, és közben egy cikkre bukkantam, amelyben egy korábbi önkéntes szexuális visszaéléssel gyanúsítja Albertot. Sőt, egy helyen azt is említi, hogy korábban már volt elítélve pedofíliával kapcsolatban. Na, ilyenkor mi van? Nem tisztem megítélni, hogy a vádak igazak-e, a bizalmam mégis megingott. Gyorsan regisztráltam a workaway.net-en, és lázasan keresni kezdtem. Meg is lett az eredménye. 25-én egy német nő vár Salvador repterén, nála leszek egy ideig.

A másik dolog, ami a végén derült ki, az az, hogy Frankfurt Hahn, a Wizzair desztinációja, két órányira van Frankfurttól. Na jó! Ez inkább csak bosszantó figyelmetlenség, ami egy buszjegy árába kerül, de nem változtat a terven.

Pár nappal az indulás előtt kezdtem szállásadót keresni Frankfurtban, a beWelcome bizonyult hasznosabbnak a CouchSurfinggel szemben.

Amikor ilyesmikről olvasok, mint amibe én vágtam most a fejszémet, akaratlanul is arra gondolok, mennyibe kerülhet egy ilyen turné? Most próbálom summázni, mert még emlékszem.

Jegy, Frankfurt - Salvador de Bahia 109.000 Condor.com

Jegy, Budapest - Frankfurt Hahn 11.800 Wizzair.com

Buszjegy, Frankfurt Hahn - Frankfurt 4.200

Samsung Galaxy S II 63.000

Workaway regisztráció 6.300

Biztosítás három hónapra 19.600

Bakancs 23.000 Adidas Terrex Fast X, Adidas outlet, Boráros tér

Derékalj 15.000 Klymit Static V, eBay

Hálózsák bélés 3.800 Trespass, polycotton, Nomád túrabolt

Bivakzsák 8.000 Mountain Equipment, Vatera

Esőkabát 1.700 Turkáló

Oltások 20.000 Sárgaláz, tífusz, tetanusz

Zászló 9.600 Zászló bolt, Óbuda, Pacsirtamező utca

Hálózsákom (Salewa 600g), illetve hátizsákom (Invicta, 35 l) már volt.

 

Miből finanszírozom az utat? Van egy egészen kicsit több mint egymillió forintos megtakarításom, illetve kiadtam a lakásomat, amiből havi pár tízezer forint bevételem van. Titkon azt remélem, hogy a megtakarításomhoz nem kell hozzányúlnom. Mindenesetre biztonságot nyújt a tudat, hogy van mihez nyúlnom, ha bármi történne.

Frankfurt Hahn repülőtéren kissé szokatlan volt, hogy a Frankfurtba induló buszra nem fértem fel. Tolakodásban nem vagyok jó. Lehet, hogy ezért nem vagyok még igazgató egy jól menő cégnél? A következőre felfértem, sőt meg is előztük az előbb említett járatot. Lehet, hogy jobb nekem amiért nem dolgozom egy jól menő cégnél?

A vendéglátómat hamar megtaláltam. Negyvenes nő, egyedül neveli a kisfiát, akkor éppen a nagymama is ott vendégeskedett. Mindannyian igazán jó fejek voltak. Rögvest hasznossá tudtam tenni magam, mert két napja költöztek, minden szanaszét volt. Összeraktam egy ebédlőasztalt, a konyhabútoron kijavítottam egy fiókelőt... Hasznosnak éreztem magam, de ami a legfontosabb, így kevésbé esett nehezemre elfogadni a vacsorát, a vendéglátást.

Sabine (a vendéglátóm) több nyelven beszél, egyfajta szociális munkát végez, melyben német-külföldi pároknak nyújt segítséget. Rengeteget utazott, már tizenkilenc évesen egy több hónapos afrikai turnét tudott maga mögött. Később három évig élt és tanult Kínában és Taiwanon. Járt Kolumbiában is, amit csak azért említek, mert érdekesnek találtam, hogy a jegyét egy diszkóban nyerte. Anyuka is jó fej, a hatvanas évek tüntetéseiről mesélt. Némi különbséget vélek felfedezni a magyar hetven évesekhez képest. Mi már biztosan inkább ilyenek leszünk majd.

Szombat délelőtt bolhapiacra mentünk, melyet csak évente kétszer rendeznek, és kizárólag gyerek holmikkal lehet nevezni. A hely a Városligetre emlékeztetett, rengeteg árussal, és még több babakocsit tologató vásárlóval.

fra11.jpgfra8.jpg

Innen a belváros felé vettem az irányt, ahol egy tűcsere programot akartam meglátogatni. A hely felé közeledve már messziről bizonyos lehettem abban, hogy jó helyen járok, mert nyilvánvaló kábítószer használók garmadája hevert, szúrt, adott-vett az utcán. Elképzeltem a helyzetet a Hollán Ernő utcai tűcsere előtt, ahogyan a Lacika, a Jutka, az A. Balázs, a L. Balázs tesznek-vesznek a parkoló autók között. A Hollánról jut eszembe: nagyon sajnálom, hogy a Makinak le kellett húznia a Pavlov Kávézó redőnyét. Nagyon klassz hely volt!

Meg is találtam amit kerestem, egy felügyelt belövő helyiséget a Naddi Str.-n. Nem fogadtak kitörő lelkesedéssel, sőt átirányítottak egy másik helyre a sarkon túl. Nem csodálkozom, mivel úgy tudom csak ideiglenes engedéllyel működik a hely, és egyáltalán nem készítettem elő a látogatást. A sarkon túl a Cafe Fix fogadott. Tűcsere, szocmunkások, orvos, kávézó, mosási-, fürdési lehetőség. Teljes körű szociális ellátás. Sajnálom, hogy nem tudtam fotózni, de a helyiség tele volt kliensekkel, illetve, ahogyan már említettem, nem jeleztem előre, hogy jövök. Kicsit dumáltam a recepción egy szocmunkásnak tűnő lánnyal aztán továbbálltam.

Legközelebb már Brazíliából jelentkezem.

2013.08.27.

A bejegyzés trackback címe:

https://fecundusbalbus.blog.hu/api/trackback/id/tr655492708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sprej 2013.09.12. 19:47:36

Szevasz!

Király a blog, főleg a "magamról" rovat.Kicsit az én sztorim is ez.
Ígérem követni fogom a kalandjaidat.
Vigyázz magadra!

Sprej

egocosmos 2013.11.24. 08:53:59

izgalmas így a távolból figyelni néha. itt szürke köd szitál.
süti beállítások módosítása