Free tracking counter

Temetkezési szokások Argentínában 1

Az elmúlt egy évben Dél-Amerika tíz országát érintve utaztam körbe a kontinenst. Még ennyi idő is kevés, hogy egy átfogó keresztmetszetet kapjunk az itt élők mindennapjairól, gondjairól, arra pedig főleg nem elég, hogy alaposan megismerkedjünk az egymásra épült gazdag kulturális hagyatékkal. Sokat gondolkoztam azon, hogy mindebből mégis hogyan hozhatnék magammal a legtöbbet. A temetőket választottam. A temető egy olyan színtér, amely mindenhol megtalálható, és intenzíven tükrözi az ott élők kultúrájának egy bizonyos szegmensét. Mindenhol hasonló, de mégis más. Tíz ország közel nyolcvan temetőjét dokumentáltam. Az alábbiakban Argentína néhány jelentősebb városának temetőit mutatom be Buenos Aires-től egészen a tűzföldi Ushuaia-ig.

Az argentín anyag olyan bőségesre sikeredett, hogy nem fért el teljes terjedelmében ebben a bejegyzésben, ezért egy következő alkalommal folytatom.

Posadas

Paraguayból Uruguayba tartva át kellett utaznom Argentínán, mert az ország északi nyúlványa beékelődik a két ország közé. Posadas, Argentína Misiones nevű tartományának egyik városa. A név a környéken található jezsuita missziókra, napjainkra azok romjaira utal. Egy korábbi írásomban részletesebben is foglalkoztam az egyik ilyen misszióval (itt található).

A történelem a temetőben is nyomon követhető. Argentína, és a kontinens többi országának városaihoz hasonlóan itt is egy területen találhatóak a klasszikus, XVIII. - XIX. századi síremlékek, és napjaink fejfái.

Bár Dél-Amerikában, és különösen Argentínában egy igen jelentős zsidó közösség él, utazásom során mégis ez volt az egyetlen város, ahol különálló izraelita temetőt találtam. Bemenni sajnos nem tudtam, de a kerítésen átnyújtózkodva azért készítettem néhány felvételt.

A galéria a képre kattintva érhető el.

A izraelita temetőtől csupán két utcányira található a katolikus temető.

A galéria a képre kattintva érhető el.

Concordia

"Ez a kellemes, a környék agrár tevékenységeit kiszolgáló város az Uruguay folyó partján nem ragad magával egy hétre, de kényelmes megálló lehet egy napra." [1]

Egy elképesztően szakadt és koszos szálláson töltöttem egy éjszakát, másnap hajóval keltem át a folyón Uruguayba. Előtte azonban felkerestem a temetőt, amely Posadas temetőjéhez hasonlóan számtalan, klasszikus értelemben lenyűgöző síremléknek ad otthont, de e mellett tartogatott érdekes meglepetéseket is.

A galéria a képre kattintva érhető el.

A terület hátsó sarkában találtam egy evangélikus temetőt is.

A galéria a képre kattintva érhető el.

Buenos Aires

A Recoleta temető mára inkább egy szoborparkra emlékeztet, Buenos Aires egyik legismertebb látványossága. Kétségtelenül tetszetősek az ódon családi sírboltok, de a legérdekesebb számomra mégis Eva Peron nyughelye volt. María Eva Duarte de Perón (1919 - 1952) Juan Perón argentín elnök második felesége volt. Elvitathatatlan érdemei voltak annak kiharcolásában, hogy 1947-től a nők is szavazójogot kapjanak.

fb_rekl.jpg

Három évvel a halála után a katonai hunta elmozdította holttestét az eredeti nyughelyéről, és szinte hihetetlen kalandok nyomán Európába került, ahonnan 1976-ban szállították vissza a Duarte család mauzóleumába.

A galéria a képre kattintva érhető el.

[1] http://www.lonelyplanet.com/argentina/northeast-argentina/concordia

A bejegyzés trackback címe:

https://fecundusbalbus.blog.hu/api/trackback/id/tr66966745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása